Filtry
  • Kolekcje
  • Publikacje grupowe
  • Typ pliku
  • Autor
  • Temat i słowa kluczowe
  • Data wydania
  • Typ zasobu
  • Język

Szukana fraza: [Abstrakt = "Biała Księga nt. usług użyteczności publicznej z 2004 r., stanowiąca podsumowanie debaty poświęconej europejskiemu modelowi społeczeństwa, definiuje te usługi jako podstawowy czynnik zapewniający społeczną i terytorialną spójność oraz konkurencyjność gospodarki unijnej. Tym samym wyraźnie podkreśla rolę usług użyteczności publicznej w dążeniu Unii do osiągnięcia strategicznego celu wytyczonego przez szczyt Rady Europejskiej w Lizbonie w 2000 r. – uczynienia z gospodarki unijnej najbardziej konkurencyjnej i dynamicznej gospodarki na świecie, opartej na wiedzy i zdolnej do utrzymania trwałego wzrostu gospodarczego. Takie usytuowanie usług użyteczności publicznej w unijnym organizmie wskazuje na stopniową ewolucję zachodzącą w hierarchii przydzielonych im zadań. Wcześniej dostęp do usług użyteczności publicznej oceniany był w pierwszym rzędzie jako zasadniczy element obywatelstwa europejskiego, niezbędny do pełnego korzystania z praw fundamentalnych. Obecnie – nie umniejszając powyższej roli – coraz większego znaczenia nabiera postrzeganie usług użyteczności publicznej jako strategicznego instrumentu inwestowania w długoterminowe zdolności rozwojowe i konkurencyjność globalną UE \[...\]"]

Wyników: 1

Obiektów na stronie:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji