Search for: [Abstrakt = "Optymalizacja procesów produkcyjnych i usługowych to wyzwanie i konieczność dla większości przedsiębiorstw. Takie podejście oszczędza czas, który obok pracowników jest najważniejszym zasobem XXI wieku. Lean management pozwala w jasny i nieskomplikowany proceduralnie sposób usprawnić niemal wszystkie procesy w firmach. Jednak samo użycie narzędzi lean nie wystarczy, aby przedsiębiorstwa miały szansę na rozwój i utrzymanie dobrych wyników w dłuższym okresie. Ważne jest również wprowadzenie kultury lean opartej na filozofii kaizen, promującej innowacyjność i „niezabijanie” kreatywności pracowników. Głównym celem artykułu jest identyfikacja rozwiązań lean management zastosowanych w wybranych firmach. Przedsiębiorstwa Toyota i Oriflame opracowały i wdrożyły autorskie rozwiązania lean, które można zastosować w działalności firm z różnych sektorów. W badaniu wykorzystano metody badawcze, takie jak\: przegląd literatury naukowej i publikacji biznesowych, analiza SWOT jako zintegrowana metoda analizy strategicznej oraz studium przypadków. W podsumowaniu artykułu zamieszczone zostały wnioski z przeprowadzonych badań dotyczące wdrożenia lean management i pracy w kulturze lean w Toyocie i Oriflame."]