Search for: [Abstrakt = "We współczesnej gospodarce nadrzędny paradygmat o potrzebie posiadania aktywów fizycznych \(materialnych\), aby uzyskać wyższą efektywność, przyjmuje formę gasnącą, a znaczenia zaczynają nabierać byty niematerialne\: wyniki badań, marka, lojalność pracowników i odbiorców, reputacja itp., oraz ludzie. W niektórych branżach, np. informatycznej, telekomunikacji, farmacji, konsultingu i edukacji, kapitał ten okazuje się na tyle ważny, że menedżerowie szukają sposobów na określenie jego wartości1. Przedsiębiorstwo wzbogacone o wiedzę rozwija bowiem swój kapitał intelektualny, a to oznacza nowe kompetencje i – w konsekwencji – poszerzenie przestrzeni działania oraz nowe szanse dla ekspansji i rozwoju przedsiębiorstwa. W związku z tym na rynku coraz liczniej pojawiają się przedsiębiorstwa, które nie mają zamiaru konkurować wyłącznie w oparciu o produkty, na dodatek o wysokim stopniu pracochłonności, lecz takie, które budują sukces, czerpiąc ze źródeł wiedzy pracowników i zasobów zgromadzonych „w przepastnych magazynach”, zbudowanych z użyciem ultranowoczesnych technologii. \(fragment tekstu\)"]