Filters
  • Collections
  • Group objects
  • File type
  • Content format
  • Date

Search for: [Abstrakt = "Ponieważ większość zmiennych wykorzystywanych w badaniach marketingowych przyjmuje dyskretny format odpowiedzi, stąd w konstrukcji modeli równań strukturalnych \(SEM\) zamiast standardowo stosowanych miar, estymatorów \(zarezerwowanych dla skal mocnych\), powinno się stosować odpowiednie ich zamienniki. Badacz przystępujący do analizy SEM za pomocą estymatorów, takich jak ML czy GLS, otrzymuje obciążone\: szacunki parametrów modelu i błędy standardowe oraz przeszacowane \(zawyżone\) statystyki dopasowania modelu chi\-kwadrat. W niniejszym artykule autor rozważa dylematy metodologiczne w kontekście zmiennych mierzonych na skali porządkowej polichorycznej w procesie konstrukcji modelu równań strukturalnych \(SEM\). W tym celu przeprowadzono badanie ankietowe \(N = 200\) w zakresie którego do pomiaru zmiennych obserwowalnych wykorzystano 5 pkt skalę Likerta. W ramach oceny modelu SEM, rozpatrzono następujące metody estymacji\: WLS, WLSk, DWLSkTM, DWLSkTMV, które następnie porównano z estymatorem ML"]

Number of results: 1

Items per page:

This page uses 'cookies'. More information