Search for: [Abstrakt = "W artykule zaprezentowano wybrane metody i narzędzia machine learning, wykorzystujące najnowsze technologie informacyjno\-komunikacyjne, które mogą być używane przez podmioty prowadzące działalność handlową w modelu omnichannel w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na trudnym i turbulentnym rynku internetowym. Opisane zostaną metody pracy użytkownika platformy Real\-Time Omnichannel Marketing \(menedżera, analityka marketingu\), poszukującego nietrywialnej, nowej i użytecznej wiedzy, którą będzie mógł wykorzystać w procesie podejmowania decyzji. Pokazano kilka przykładów zastosowań algorytmów machine learning. W szczególności opisano metody poszukiwania wzorców zachowań klienta, które zilustrowano eksperymentami wykonanymi na rzeczywistych danych. Pozyskana wiedza może być użyta w sposób automatyczny w procesach komunikacji z klientem m.in. do zwiększenia szansy zakupu, polepszenia satysfakcji klienta, zmniejszenia ryzyka odejścia klienta czy optymalizacji marży na produkcie"]