@misc{Wiśniewski_Edward_Koncepcja_2010, author={Wiśniewski, Edward}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 109, s. 138-148}, language={pol}, abstract={W działalności wielu współczesnych podmiotów obserwuje się zjawisko deficytu wiedzy, która obok tradycyjnych zasobów jest stymulatorem efektywnego działania. Stąd motywacja podejmowania współpracy między uczestnikami życia gospodarczego. Teoretycznych ram do analizowania współpracy dostarcza koncepcja klastra, która stanowi nowy sposób myślenia o konkurencyjności. Model klastra jest przydatny również w sektorach usługowych, w tym w sektorze turystycznym. Istota produktu turystycznego wymusza bowiem współpracę w ramach tego samego łańcucha wartości. W artykule przedstawiono istotę i źródła przewagi konkurencyjnej klastra turystycznego, uwarunkowania lokalne i regionalne dla turystyki kołobrzeskiej, warunki współpracy w ramach klastra oraz aspekty wdrożeniowe.}, type={artykuł}, title={Koncepcja klastra turystycznego w Kołobrzegu}, }