@misc{Płoszajski_Piotr_Firma_2008, author={Płoszajski, Piotr and Szumniak. Justyna and Pohrybieniuk, Przemysław}, year={2008}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 5, s. 58-67}, language={pol}, abstract={C.K. Prahalad, twórca globalnej piramidy ekonomicznej, twierdził, że prawdziwym źródłem wzrostu rynku mogą stać się ludzie, wywodzących się z najniższej warstwy społecznej, stanowiące podstawę tej globalnej piramidy (Bottom of the Pyramid - BOP). Prahalad uważał, że 4 miliardy najbiedniejszych dają potencjał, który może zapoczątkować rozwój nowych innowacji technologicznych w produktach i usługach oraz powstanie nowych modeli biznesowych. Wystarczy, że firmy zmienią sposób postrzegania najbiedniejszych rejonów, rozpoznają potrzeby tej grup konsumentów, a następnie zaprojektują od podstaw taki model biznesowy, który pozwoli je jak najlepiej zaspokajać. Jedną z firm działających na całym świecie na rynku BOP, według opisanego wyżej modelu, jest Grupa Danone. Danone rozpoczęła w Polsce akcję "Mleczny Start", gdzie zaoferowała odżywcze produkty z nowatorską formułą, której celem było zaspokojenie podstawowych potrzeb najbiedniejszych polskich dzieci. Sukces rynkowy "Mlecznego Startu" był możliwy dzięki wdrożeniu nowego modelu biznesowego w oparciu o międzysektorową współpracę Danone Polska, Instytutu Matki i Dziecka (IMDz), Biedronki i Lubelli.}, type={artykuł}, title={Firma jako odpowiedzialny obywatel : Koncepcja podstawy globalnej piramidy ekonomicznej w praktyce}, }