@misc{Pawłowska_Kaja_Strategie_2023, author={Pawłowska, Kaja}, contributor={Kuźmińska-Haberla, Aleksandra. Redakcja and Bobowski, Sebastian. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2023.36.9.03}, year={2023}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, description={Pawłowska, K. (2023). Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku kosmetycznym na przykładzie marek Dr Irena Eris oraz Inglot. W: A. Kuźmińska-Haberla, S. Bobowski (red.), Ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze (s. 37-49). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Artykuł koncentruje się na analizie porównawczej strategii marketingowej na rynku polskim dwóch rodzimych marek: Dr Irena Eris i Inglot. Głównym jego celem jest zbadanie różnic w prowadzeniu strategii marketingowych oraz ocena ich wykorzystania. W artykule dokonano analizy literatury z zakresu strategii marketingowych, omówiono ważne koncepcje i teorie marketingu, w tym segmentację rynku, marketing mix oraz zarządzanie relacjami z klientami i konkurencją. Artykuł przedstawia również aktualne trendy na rynku kosmetycznym, jego potencjał, przychody i udziały. Dodatkowo przeprowadzono dogłębną analizę strategii marek Dr Irena Eris i Inglot w Polsce, co pozwoliło na rozpoznanie mocnych i słabych stron firm oraz wyciągnięcie odpowiednich wniosków. Przedstawiono również fenomen polskich marek rodzinnych z branży kosmetycznej, które osiągnęły sukces na arenie międzynarodowej.}, type={rozdział}, title={Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku kosmetycznym na przykładzie marek Dr Irena Eris oraz Inglot}, keywords={branża kosmetyczna, polskie marki kosmetyczne, strategie marketingowe, marketing strategies, cosmetics industry, cosmetic brand}, }