@misc{Hauke_Małgorzata_Rzeczywistość_2024,
 author={Hauke, Małgorzata},
 contributor={Dudycz, Helena. Redaktor},
 identifier={DOI: 10.15611/2024.80.2.05},
 year={2024},
 rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy},
 publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu},
 description={Hauke, M. (2024). Rzeczywistość rozszerzona (Extended Reality) w świadomości społeczeństwa w świetle przeprowadzonych badań empirycznych. W: H. Dudycz (red.), Informatyka w biznesie (s. 63-78). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.},
 language={pol},
 abstract={Rzeczywistość rozszerzona – Extended Reality (XR) jest pojęciem obejmującym zarówno rzeczywistość wirtualną (VR), rzeczywistość rozszerzoną (AR), jak i rzeczywistość mieszaną (MR). XR zyskuje na popularności w różnych sektorach, w tym w edukacji, przemyśle, medycynie, rozrywce i marketingu. W artykule opisano każdą z trzech technologii oraz przeanalizowano przykłady do każdej z nich. Następnie, na podstawie badania ankietowego, zbadano świadomość społeczeństwa w zakresie znajomości i wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości Extended Reality. Pomimo że u większości ankietowanych nie jest to wiedza dokładna lub specjalistyczna, odpowiedzi zebrane w ankiecie potwierdzają, że społeczeństwo zna, używa lub jest zainteresowane technologiami rzeczywistości wirtualnej, rzeczywistości rozszerzonej oraz rzeczywistości mieszanej.},
 type={rozdział},
 title={Rzeczywistość rozszerzona (Extended Reality) w świadomości społeczeństwa w świetle przeprowadzonych badań empirycznych},
 keywords={extended reality, rzeczywistość wirtualna, rzeczywistość rozszerzona, rzeczywistość mieszana, świadomość społeczeństwa, virtual reality, augmented reality, mixed reality, public awareness},
}