@misc{Gliński_Łukasz_The_2007, author={Gliński, Łukasz}, year={2007}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (19); 2007; nr 1180, s. 147-152}, publisher={Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu}, language={ang}, abstract={1 maja 2004 r. wspólny rynek 25 krajów Unii Europejskiej został otwarty dla polskich przedsiębiorstw branży TSL. Nie jest on jeszcze w pełni zliberalizowany, jednak od tego dnia konkurencja przedsiębiorców TSL uległa dużej intensyfikacji. Całkowita deregulacja wspólnego rynku umożliwi polskim przedsiębiorcom dostęp do największego rynku TSL na świecie, ale oznacza też nasilenie wpływu konkurentów zagranicznych na rynek krajowy. Rolą państwa jest określenie docelowej struktury transportu, która będzie celem polityki trans-portowej i logistycznej prowadzonej w przyszłości. Doświadczenia Japonii i Węgier w zakresie wspierania sektora logistycznego są bardzo obiecujące i powinny zostać uwzględnione. Pomysł rozwoju centrów logistycznych jako bodźca stymulującego rozwój branży TSL może stanowić fundament do stworzenia polskiej polityki logistycznej, która zapewni konkurencyjność polskich przedsiębiorców TSL w przyszłości. (abstrakt oryginalny)}, type={artykuł}, title={The Development of Land-based Wheel Transport Market in the Light of Polish Transport Policy}, }