@misc{Emerych_Katarzyna_Zastosowanie_2025, author={Emerych, Katarzyna}, contributor={Brajer-Marczak, Renata. Redakcja and Marciszewska, Anna. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2025.71.9.03}, year={2025}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, description={Cytuj jako: Emerych, K. (2025). Zastosowanie metody Project-Based Learning w doskonaleniu procesu kształcenia studentów. W: R. Brajer-Marczak, A. Marciszewska (red.), Procesy i projekty w doskonaleniu organizacji (s. 42-59). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={W rozdziale omówiono znaczenie metody Project-Based Learning (PBL) w kontekście przemian zachodzących w edukacji wyższej i wymagań współczesnego rynku pracy. W pierwszej części przedstawiono koncepcję uczelni jako organizacji uczącej się, wskazując na konieczność wdrażania innowacyjnych metod dydaktycznych w warunkach niepewności i zmienności (VUCA/BANI). Następnie scharakteryzowano istotę metody PBL, jej cechy, etapy wdrażania oraz wpływ na rozwój kompetencji poznawczych, społecznych i interdyscyplinarnych studentów. Część empiryczna zawiera wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród studentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, którego celem było poznanie opinii na temat skuteczności i wyzwań związanych z realizacją projektów. Respondenci wysoko ocenili wartość PBL w rozwijaniu kompetencji miękkich oraz przygotowaniu do pracy zawodowej. Wskazali jednak także na trudności organizacyjne, nierówny podział pracy w grupach oraz potrzebę standaryzacji ocen. Rozdział kończy się rekomendacjami dotyczącymi dalszego rozwoju metody PBL oraz postulatami prowadzenia kolejnych, pogłębionych badań jakościowych.}, type={rozdział}, title={Zastosowanie metody Project-Based Learning w doskonaleniu procesu kształcenia studentów}, keywords={project-based learning, organizacja ucząca się, kompetencje przyszłości, edukacja wyższa, kształcenie projektowe, learning organization, future competences, higher education, project-based teaching}, }