@misc{Janiak-Rejno_Iwona_Wieloaspektowy_2011, author={Janiak-Rejno, Iwona}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2011, Nr 8, s. 195-207}, language={pol}, abstract={W gospodarce opartej na wiedzy kształcenie ustawiczne postrzega się nie tylko jako pilną potrzebę, ale też wymóg cywilizacyjny i warunek ludzkiej egzystencji. Jest tematem wielu społecznych dyskusji i ważnym celem działań organizacji kształtujących współczesną politykę polską i europejską. Problem uczenia się przez całe życie staje się więc coraz bardziej złożony, dotykający różnych podmiotów i aspektów. Celem artykułu jest przedstawienie, na bazie studiów literaturowych, najistotniejszych kwestii stanowiących jego ogólny kontekst, od współczesnych przesłanek działań w tym obszarze, poprzez wskazanie uwarunkowań prawnych, spojrzenie na kształcenie ustawiczne z punktu widzenia dorosłego człowieka jako podmiotu uczącego się, aż po wskazanie zarysów współczesnej polityki uczenia się przez całe życie w perspektywie polskiej i europejskiej}, type={artykuł}, title={Wieloaspektowy kontekst kształcenia ustawicznego}, keywords={kształcenie ustawiczne, europejskie ramy kwalifikacji, krajowe ramy kwalifikacji, proces uczenia się, typy uczenia się, lifelong learning, The European Qualifications Framework, the learning process, types of learning}, }