@misc{Oliński_Marian_Znaczenie_2017, author={Oliński, Marian}, identifier={DOI: 10.15611/mf.2017.3.05}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Management Forum, 2017, vol. 5, no. 3, s. 31-37}, language={pol}, abstract={W artykule zdiagnozowano związek pomiędzy dywersyfikacją rodzajową partnerów relacji a innowacyjnością badanych przedsiębiorstw we wszystkich wyróżnionych elementach składowych modelu biznesu (zidentyfikowano ich siedem, a mianowicie: wartość tworzona na rzecz klienta, wartość przechwycona przez przedsiębiorstwo, kompetencje oparte na wiedzy, zasoby, łańcuch wartości, kanały dystrybucji oraz instrumenty konkurowania). We wszystkich wymienionych elementach konstytuujących model biznesu stwierdzono występowanie dodatniego związku pomiędzy dywersyfikacją rodzajową partnerów a aktywnością innowacyjną przedsiębiorstw (tę ostatnią diagnozowano na podstawie liczby wprowadzonych w ostatnich trzech latach nowych lub istotnie ulepszonych produktów bądź też usług). Z badań wynika zatem, iż współpraca skutkująca istnieniem relacji międzyorganizacyjnych z różnorodnymi grupami interesariuszy jest ważną determinantą kształtującą aktywność innowacyjną przedsiębiorstw}, title={Znaczenie relacji międzyorganizacyjnych w modelach biznesu polskich przedsiębiorstw – aspekt innowacyjny}, type={artykuł}, keywords={model biznesu, elementy składowe modelu biznesu, relacje, aktywność innowacyjna, business model, elements of business model, relations, innovative activity}, }