@misc{Wierzbiński_Marcin_Model_2017, author={Wierzbiński, Marcin}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.472.43}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2017; Nr 472; s. 471-484}, language={pol}, abstract={Autor podejmuje w artykule istotny problem dotyczący relacji pomiędzy modelem biznesowym a innowacyjnością. Celem artykułu jest zatem przedstawienie relacji pomiędzy tymi dwoma pojęciami. W pierwszej części artykułu omówiono istotę modelu biznesowego, a także cel artykułu. W kolejnej części zaprezentowano różne definicje odnowy modelu biznesowego, a następnie różne rozumienie innowacyjności przedsiębiorstwa oraz klasyfikacje innowacji. Przedstawiono też koncepcję powiązania procesu innowacyjności z procesem odnowy modelu biznesowego. Podstawą odnowy modelu biznesowego mogą być zarówno innowacje technologiczne, jak i innowacje rynkowe, procesowe czy innowacje w sposobie dostarczania wartości klientom. Niemniej jednak warunkiem skutecznej komercjalizacji innowacji technologicznych jest ich wkomponowanie w odpowiedni model biznesowy}, title={Model biznesowy a innowacyjność}, type={artykuł}, keywords={model biznesowy, innowacyjność, proces, business model, innovation, process}, }