@misc{Lasota_Magdalena_Możliwość_2019, author={Lasota, Magdalena and Lesiów, Tomasz and Oziembłowski, Maciej}, identifier={DOI: 10.15611/nit.2019.3.01}, year={2019}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki Inżynierskie i Technologie = Engineering Sciences and Technologies, 2019, Nr 3 (34), s. 9-31}, language={pol}, abstract={Liczne zmiany i ulepszenia wprowadzane na rynku żywności powodują, że producenci poszukują nowych, innowacyjnych produktów, chcąc przyciągnąć do siebie coraz większą liczbę konsumentów. Z kolei klienci poszukują nowych produktów, które nie mają w swoim składzie cukru, konserwantów czy sztucznych barwników. Wprowadzanie nowych produktów, między innymi w przemyśle owocowo-warzywnym, wiąże się z dużym ryzykiem. Fakt, że na rynku można kupić dosłownie wszystko, a to wiąże się z przesytem, może zadecydować o niepowodzeniu przedsięwzięcia. Przedmiotem artykułu są wyprodukowane w warunkach domowych dżemy z cukinii, dyni oraz marchwi. Celem artykułu jest scharakteryzowanie innowacyjnych produktów, tj. dżemów z warzyw, i poznanie opinii potencjalnych konsumentów na ich temat. Wszystkie dżemy zostały ocenione pozytywnie (wartości ogólnej oceny były powyżej 4 w skali pięciopunktowej). Znaczna część ankietowanych wyraziła chęć zakupu dżemów z cukinii i dyni, w mniejszym stopniu z marchwi, gdyby były one dostępne na rynku, i ponadto poleciłaby je swoim bliskim}, title={Możliwość wprowadzenia na rynek innowacyjnych produktów – dżemów z warzyw. Badania wstępne}, type={artykuł}, keywords={dżem, innowacje, cukinia, dynia, marchew, szanse i zagrożenia, jam, innovations, zucchini, pumpkin, carrot, opportunities and threats}, }