@misc{Jelonek_Dorota_Koopetycja_2011, author={Jelonek, Dorota}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 212, s. 152-159}, language={pol}, abstract={Koopetycja jest to sytuacja, w której przedsiębiorstwa jednocześnie konkurują i kooperują ze sobą. Połączenie tych dwóch, postrzeganych jako przeciwstawne, postaw i podjęcie współpracy w zakresie kilku aktywności z jednoczesnym konkurowaniem na innych polach może być jednym ze sposobów na przetrwanie i rozwój przedsiębiorstw. Celem artykułu jest próba wykazania następującej tezy: koopetycja przedsiębiorstw w ramach jednej branży pozytywnie wpływa na umocnienie ich pozycji na rynku oraz jest korzystna dla klientów tych firm. W artykule wykorzystano przykład koopetycji dwóch dużych przedsiębiorstw branży informatycznej: Google i Apple.}, title={Koopetycja przedsiębiorstw informatycznych}, type={artykuł}, keywords={koopetycja, konkurencja, współpraca, Google, Apple, coopetition, competition, cooperation}, }