@misc{Pohulak-Żołędowska_Elżbieta_Szkolnictwo_2011, author={Pohulak-Żołędowska, Elżbieta}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 168; T. 2, s. 107-118}, language={pol}, abstract={Niniejszy artykuł dotyka problemu przemian, jakie następują w nauce pod naciskiem priorytetów gospodarki opartej na wiedzy. Ośrodki akademickie zawsze były, są i będą ważnym źródłem innowacji dla gospodarek. Sfera badawcza ośrodków akademickich jest zdominowana przez badania podstawowe. Efekty działań badawczych to głównie publikacje naukowe, dzięki którym nowa wiedza ma szansę "przenikać" świat nauki i wywierać nań wpływ. Kolejnym, nie tak licznie reprezentowanym efektem działalności badawczej szkół wyższych jest ich aktywność patentowa. W niniejszym opracowaniu zostaną zaprezentowane badania dotyczące szeroko pojętej produktywności szkół wyższych mierzonej zarówno liczbą oraz "jakością" publikacji naukowych, jak i ilością innowacji wprowadzonych na rynek w procesie komercjalizacji wiedzy.}, title={Szkolnictwo wyższe w tworzeniu innowacji dla gospodarki wiedzy}, type={artykuł}, keywords={wiedza, badania naukowe, aktywność patentowa, gospodarka oparta na wiedzy}, }