@misc{Łopaciński_Karol_Koncepcja_2011, author={Łopaciński, Karol}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 187, s. 230-243}, language={pol}, abstract={Prowadzenie skutecznych kampanii promocyjnych w Internecie wymaga systematycznego badania efektów realizowanych działań. Szacowanie skuteczności e-promocji związane jest z gromadzeniem, przetwarzaniem i analizą danych pochodzących z różnych źródeł. Szerokie możliwości integrowania rozproszonych zasobów informacyjnych oraz ich analizowania dają obecnie systemy klasy Business Intelligence oparte na hurtowniach danych. W artykule zaprezentowany zostanie ogólny projekt tematycznej hurtowni danych, której zadaniem ma być gromadzenie zasobów informacyjnych na temat przebiegu kampanii promocyjnych na stronach internetowych. Na podstawie zebranych w ten sposób danych możliwe będzie przeprowadzanie analiz wielowymiarowych OLAP, których zadaniem będzie określanie skuteczności prowadzonych przez przedsiębiorstwo działań promocyjnych w Internecie.}, title={Koncepcja tematycznej hurtowni danych na potrzeby badania skuteczności promocji w Internecie}, type={artykuł}, keywords={hurtownie danych, formy promocji, kampanie reklamowe, internet, wywiad gospodarczy, data warehouse, promotion forms, advertising campaign, business intelligence}, }