@misc{Stanimir_Agnieszka_Zastosowanie_2011, author={Stanimir, Agnieszka}, year={2011}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 161, s. 36-47}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest wskazanie możliwości zastosowania różnych technik analizy korespondencji w analizie cech personalnych na podstawie curriculum vitae. W wielu badaniach marketingowych niezbędne jest jednoczesne poznanie wzajemnych relacji, zależności czy współwystąpień wielu zmiennych. Do tego celu można posłużyć się analizą korespondencji - metodą statystyczną z grupy metod eksploracyjnych. Umożliwia ona zbadanie współwystąpień kategorii cech nominalnych (dwóch lub wielu). Efektem jest graficzna prezentacja wzajemnego położenia kategorii analizowanych zmiennych z uwzględnieniem ich współwystąpień oraz zachowaniem jak największej rzeczywistej informacji o cechach. Do analizy danych wykorzystano macierz Burta, wielowymiarową tablicę kontyngencji, łączoną tablicę kontyngencji oraz własną propozycję połączenia dwóch ostatnich technik.}, title={Zastosowanie różnych technik analizy korespondencji w analizie danych personalnych}, type={artykuł}, keywords={analiza danych personalnych, analiza korespondencji, wielowymiarowa tablica kontyngencji, łączona tablica kontyngencji}, }