@misc{Drzewiecki_Jakub_Strategiczne_2010, author={Drzewiecki, Jakub}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 137, s. 105-114}, language={pol}, abstract={Artykuł zawiera prezentację i opis trzech strategicznych wymiarów outsourcingu. Zdaniem autora, outsourcing strategiczny w organizacji powinien być analizowany z trzech kluczowych perspektyw: celów przedsiębiorstwa, procesów tworzących łańcuch wartości przedsiębiorstwa i relacji z partnerem outsourcingowym. Każdy z tych wymiarów powinien być brany pod uwagę przy opisie związków między outsourcingiem i strategią. Co więcej, cele przedsiębiorstwa wpływają na kształt architektury procesów organizacji, a także na formę kontraktu z partnerem outsourcingowym. Autor sugeruje, że między wspomnianymi wymiarami powinno istnieć dopasowanie. Na przykład wybór nieodpowiedniej formy kontraktu z partnerem outsourcingowym może skutkować wielorakimi problemami z osiągnięciem celów, które organizacja stawia przed sobą.}, title={Strategiczne wymiary outsourcingu : cele, procesy, relacje}, type={artykuł}, keywords={cele, proces, relacja, outsourcing, strategia}, }