@misc{Rybicka_Aneta_Modele_2010, author={Rybicka, Aneta and Pełka, Marcin}, year={2010}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 141, s. 50-59}, language={pol}, abstract={Conjoint analysis jest metodą statystyczną,, w której preferencje empiryczne respondentów wobec różnych ofert (rzeczywistych lub hipotetycznych) są poddawane dekompozycji w celu określenia funkcji użyteczności każdego atrybutu oraz względnego znaczenia każdego z nich. Najczęściej w badaniach empirycznych wykorzystywane są modele efektów głównych conjoint analysis. W artykule przedstawiono i porównano wyniki badania preferencji klientów firm ubezpieczeniowych z użyciem modeli efektów głównych i uwzględniających interakcje conjoint analysis. Wykorzystano w tym celu dane zebrane przez studentów na użytek pracy magisterskiej.}, title={Modele efektów głównych i modele z interakcjami conjoint analysis w badaniu preferencji klientów firm ubezpieczeniowych}, type={artykuł}, keywords={preferencje, conjoint analysis, modele efektów głównych, modele z interakcjami}, }