@misc{Daszkiewicz_Magdalena_Wybrane_2010, author={Daszkiewicz, Magdalena}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 97, s. 116-126}, language={pol}, abstract={Budowanie wizerunku miasta jest procesem złożonym, wymagającym prowadzenia badań marketingowych. Wyniki badań mogą być wykorzystywane na różnych etapach procesu budowania marki terytorialnej, stanowiąc podstawę planowania i oceny programów wizerunkowych. Na złożoność procesów pomiaru wpływa w dużym stopniu wielowymiarowy charakter wizerunku miasta. Istotnym uwarunkowaniem dobom kryteriów pomiaru oraz podstawą oceny wizerunku miasta są oczekiwania i motywacje odbiorców docelowych. W badaniach wizerunkowych miast konieczne jest uwzględnienie kontekstu konkurencyjnego. W tym celu stosuje się porównania z konkurentami i miary o charakterze relatywnym. Szczególną rolę w kształtowaniu marek miast odgrywają rankingi, które ze względu na swój porównawczy charakter przyciągają zainteresowanie mediów i mają znaczenie opiniotwórcze.}, title={Wybrane problemy badań wizerunku miast}, type={artykuł}, keywords={badanie wizerunku miast, wizerunek miasta, marka miasta, kreowanie wizerunku miasta, ocena wizerunku miasta}, }