@misc{Mazurek-Łopacińska_Krystyna_Kierunki_2010, author={Mazurek-Łopacińska, Krystyna and Sobocińska, Magdalena}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 96, s. 11-20}, language={pol}, abstract={Rozwój społeczeństwa oraz gospodarki opartej na wiedzy sprawia, że efekty badań marketingowych traktowane są jako dobra ekonomiczne. Wśród uwarunkowań rozwoju rynku badań marketingowych szczególną rolę odgrywają procesy globalizacji i integracji europejskiej oraz postęp technologii informacyjno-komunikacyjnych. Rozwój rynku badań marketingowych należy analizować także w kontekście rosnących oczekiwań użytkowników badań marketingowych. Do głównych kierunków rozwoju badań marketingowych zaliczono ich profesjonalizację oraz internacjonalizację, a także tworzenie produktów badawczych integrujących metody ilościowe i jakościowe. Rozwój badań marketingowych wyraża się także w powstawaniu nowych form pomiaru oraz zaawansowanych metod analizy danych, bazujących na zastosowaniu technologii informacyjnej.}, title={Kierunki rozwoju badań marketingowych w dobie społeczeństwa i gospodarki opartych na wiedzy}, type={artykuł}, keywords={uwaurnkowania rozwoju badań marketingowych, efekty badań marketingowych, zarządzanie wiedzą, internacjonalizacja badań marketingowych, bdania typu emic i etic, integrowanie metod badawczych}, }