@misc{Wiktor_Jan_W._Badania_2010, author={Wiktor, Jan W.}, year={2010}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 96, s. 30-38}, language={pol}, abstract={Referat ma charakter refleksji epistemologicznej nad badaniami marketingowymi w kontekście ogólnej metodologii badań naukowych. Jego inspiracją była kluczowa w teorii poznania i teorii nauki książka K.R. Poppera Logika odkrycia naukowego. Czym jest odkrycie naukowe - jaka jest jego logika i uwarunkowania - oto pytania stawiane na kanwie lektury pracy i koncepcji K.R. Poppera. Kluczową dla badań naukowych kontrowersję "indukcjonizm - dedukcjonizm" Popper rozstrzyga na rzecz tego drugiego podejścia metodologicznego. Ale czy badania nad "światem marketingu" winny przyjmować tę właśnie perspektywę, czy droga do odkrycia w obszarze badań nad rynkiem, marketingiem i konsumentem winna rezygnować z podejścia indukcyjnego? Zarysowany dylemat metodologiczny w zakresie badań marketingowych nadal pozostaje otwartym i interesującym pytaniem naukowym.}, title={Badania marketingowe a kontekst i logika odkrycia naukowego}, type={artykuł}, keywords={metodologia badań naukowych, koncepcja Poppera, cele i funkcje nauki, badania marketingowe}, }