@misc{Pupel_Natalia_Marketing_2022, author={Pupel, Natalia}, contributor={Aleksandra Kuźmińska-Haberla. Redakcja}, identifier={10.15611/2022.29.9.05}, year={2022}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={[w:] Ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze / pod red. Aleksandry Kuźmińskiej-Haberli. - Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2022, s. 59-73}, language={pol}, abstract={W artykule autorka opisuje marketing jako nowy sposób budowania długotrwałych więzi z konsumentem. Analizuje współczesne trendy w dziedzinie marketingu, które korespondują ze zmianą zachowań społeczeństwa oraz nowymi możliwościami, ściśle związanymi z rozwojem tech-nologii. Poruszona została rola mediów społecznościowych w kreowaniu wizerunku marki oraz przygo-towaniu sprawnej komunikacji marketingowej za pośrednictwem sieci. Szczególny nacisk został położony na elastyczne podejście firm związane ze zmieniającymi się zachowaniami konsumentów i potrzebą budowania relacji o długim horyzoncie czasowym. W artykule została zastosowana metoda opisowa oraz analiza literatury przedmiotu z dziedziny marketingu. Wykorzystano również raporty branżowe dotyczące mediów społecznościowych. Przewodni wniosek dotyczy konieczności ciągłego dostosowywania się przedsiębiorstw do zmian rynkowych oraz ewolucji w zachowaniach nabywców.}, title={Marketing relacyjny jako współczesne narzędzie marketingu}, type={rozdział}, keywords={marketing relacyjny, zachowania konsumentów, trendy marketingowe, relationship marketing, consumer’s behavior,, marketing trends}, }