@misc{Krawczyk_Andrzej_Lean_2023, author={Krawczyk, Andrzej}, contributor={Sołoducho-Pelc, Letycja. Redakcja and Radomska, Joanna. Redakcja and Witek-Crabb, Anna. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2023.33.6.05}, year={2023}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={s. 73-89}, language={pol}, abstract={Optymalizacja procesów produkcyjnych i usługowych to wyzwanie i konieczność dla większości przedsiębiorstw. Takie podejście oszczędza czas, który obok pracowników jest najważniejszym zasobem XXI wieku. Lean management pozwala w jasny i nieskomplikowany proceduralnie sposób usprawnić niemal wszystkie procesy w firmach. Jednak samo użycie narzędzi lean nie wystarczy, aby przedsiębiorstwa miały szansę na rozwój i utrzymanie dobrych wyników w dłuższym okresie. Ważne jest również wprowadzenie kultury lean opartej na filozofii kaizen, promującej innowacyjność i „niezabijanie” kreatywności pracowników. Głównym celem artykułu jest identyfikacja rozwiązań lean management zastosowanych w wybranych firmach. Przedsiębiorstwa Toyota i Oriflame opracowały i wdrożyły autorskie rozwiązania lean, które można zastosować w działalności firm z różnych sektorów. W badaniu wykorzystano metody badawcze, takie jak: przegląd literatury naukowej i publikacji biznesowych, analiza SWOT jako zintegrowana metoda analizy strategicznej oraz studium przypadków. W podsumowaniu artykułu zamieszczone zostały wnioski z przeprowadzonych badań dotyczące wdrożenia lean management i pracy w kulturze lean w Toyocie i Oriflame.}, title={Lean Management jako koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem, w tym doskonalenia procesów}, type={rozdział}, keywords={lean management, procesy, zarządzanie, organizacja, processes, management, organization}, }