@misc{Grelowska_Wanda_Wspomagające_2022, author={Grelowska, Wanda}, contributor={Kowal-Orczykowska, Anna. Redakcja}, identifier={DOI: 10.5604/01.3001.0016.3345}, year={2022}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa}, description={Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 45(4)/2022, s. 13-22}, language={pol}, abstract={Celem opracowania jest poszukiwanie środków zaradczych w obliczu trudności i niepowodzeń w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE). W materiale zamieszczono przegląd relacji z doświadczeń rodziców dzieci ze SPE. Dokonano próby usystematyzowania zalet i wad nauczania integracyjnego, odnosząc się do opinii rodziców i nauczycieli. Materiał został także uzupełniony o przegląd wypowiedzi nauczycieli. Efektem dotychczas przeprowadzonych analiz oraz badań własnych są postulaty skierowane do rodziców i nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem podmiotowości ucznia.}, title={Wspomagające działania nauczycieli i rodziców na rzecz dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych}, type={artykuł}, keywords={podmiotowość, specjalne potrzeby edukacyjne, idea integracji, placówki integracyjne i terapeutyczne, subjectivity, special educational needs, the idea of integration, integration and therapeutic facilities}, }