@misc{Jarosław_Brach_Chińscy_2009, author={Jarosław Brach}, year={2009}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 64, s. 20-37}, language={pol}, abstract={Celem tego artykułu jest ukazanie, jak w warunkach globalizacji gospodarki światowej chiński przemysł autobusowy, o którym jeszcze dwie, trzy dekady temu, poza wąskim gronem fachowców, w krajach wysoko rozwiniętych nikt nie słyszał, staje się dziś coraz poważniejszym graczem na arenie międzynarodowej. Do tego graczem dysponującym nowoczesnym zapleczem wytwórczym, nowoczesnymi produktami, znacznymi zasobami finansowymi oraz cechującym się konsekwencją i wytrwałością w działaniu. Dobry tego przykład stanowi korporacja King Long, która powstała zaledwie 20 lat temu, a już należy do trójki największych firm w sektorze na świecie i sprzedaje swe wyroby w ponad 50 państwach na 5 kontynentach.}, title={Chińscy producenci autobusów na rynku ogólnoświatowym, w tym europejskim i polskim, jako przykład procesu internacjonalizacji i globalizacji}, type={artykuł}, keywords={Chiny, autobus, King Long, internacjonalizacja, globalizacja}, }