@misc{Czarnas_Małgorzata_Strategie_2009, author={Czarnas, Małgorzata}, year={2009}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 64, s. 38-49}, language={pol}, abstract={Przedsiębiorstwa wchodzą w relacje z partnerami zagranicznymi poprzez formułowanie różnych strategii. Niniejsza praca przedstawia model obrazujący trzy główne poziomy, na których definiowane są strategie umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa. Autorka przedstawia takie poziomy, jak: a) poziom korporacji - na tym poziomie definiowane są strategie określające główne kierunki działalności przedsiębiorstwa, misję oraz główne cele, b) poziom strategicznych jednostek biznesu - strategie określające sposoby wejścia na rynki zagraniczne oraz sposoby utrzymania konkurencyjności na nich, c) poziom funkcjonalny - strategie określające sposoby realizacji strategii określonych na poziomach korporacji oraz strategicznych jednostek biznesu na poszczególnych obszarach działalności operacyjnej przedsiębiorstw, takich jak m.in.: marketing, zakupy czy kadry. Należy podkreślić konieczność zależności i jednego kierunku strategii definiowanych na różnych poziomach.}, title={Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw i ich występowanie na poszczególnych poziomach firmy}, type={artykuł}, keywords={internacjonalizacja, strategia, przedsiębiorstwo, działalność międzynarodowa}, }