@misc{Binsztok_Aleksander_Wykorzystanie_2009, author={Binsztok, Aleksander}, year={2009}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 43, s. 125-134}, language={pol}, abstract={Omówiono najważniejsze zasady wywierania wpływu społecznego w nowoczesnej organizacji. Szczególną uwagę poświęcono takim regułom jak: zasada wzajemności, zasada niedostępności czy siła autorytetu. Opisano również kilka efektów psychologicznych, m.in.: "efekt aureoli", "efekt kwaśnych winogron" oraz "efekt pędu owczego". Zdefiniowano wpływy kierownicze będące technikami perswazji stosowanymi w firmach. Przedstawione zagadnienia opisano w kontekście kształtowania się relacji między pracownikami i kierownictwem a podwładnymi w rodzimych przedsiębiorstwach. (fragment tekstu)}, type={artykuł}, title={Wykorzystanie wybranych reguł wpływu społecznego w procesie kształtowania postaw i zachowań pracowników}, }