@misc{Biernacki_Marek_Kilka_2009, author={Biernacki, Marek}, year={2009}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 73, s. 111-123}, language={pol}, abstract={Jakość życia (quality of life), czyli jakość warunków, w których żyje przeciętny obywatel, zależy w dużej mierze od stanu ochrony zdrowia, edukacji i bezpieczeństwa. Artykuł ten dotyczy podstawowej inwestycji w kapitał ludzki, czyli edukacji, jest on próbą spojrzenia na jakość kształcenia, a dokładniej na jego wymiar profesjonalny, czyli skuteczność. W pomiarze jakości kształcenia można wyróżnić cztery podstawowe wymiary:ekonomiczny, czyli wydajność (efektywność usługową szkoły), którą wyraża się przez porównanie wkładu produkcyjnego i efektu ekonomicznego (absolwenci), personalny, czyli zadowolenie studenta, rozumiane jako dostępność świadczeń edukacyjnych, jakość (subiektywną) nauczania oraz prawdopodobieństwa zatrudnienia, profesjonalny, czyli skuteczność kształcenia, który mierzy zdolność polepszenia stanu wiedzy i umiejętności studenta, syntetyczny (społeczny), czyli wychowanie studenta do postawy wolnej od egoizmu, pozwalającej mu służyć społeczeństwu.}, title={Kilka uwag do pomiaru jakości kształcenia}, type={artykuł}, }