@misc{Zarębski_Patrycjusz_Atrakcyjność_2011, author={Zarębski, Patrycjusz}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157, s. 351-361}, language={pol}, abstract={Głównym celem niniejszej publikacji była ocena atrakcyjności inwestycyjnej gmin w Polsce dla inwestycji związanych z usługami turystycznymi. Podjęto próbę hierarchizacji gmin i regionów w Polsce pod względem zarówno potencjalnej, jak i rzeczywistej atrakcyjności dla inwestora. Dodatkowo przeprowadzono analizę przestrzennego zróżnicowania wskaźnika potencjalnej atrakcyjności w nawiązaniu do głównych regionów turystycznych w Polsce oraz różnych rodzajów turystyki. Do oceny atrakcyjności inwestycyjnej wykorzystano model wskaźnikowy oraz metodę korelacyjno-wagową, która umożliwiła wyznaczenie syntetycznego wskaźnika PAI oraz RAI. Przeprowadzone badania wskazały, iż potencjalnie atrakcyjne dla inwestorów mogą być głównie województwa: śląskie, zachodniopomorskie, dolnośląskie oraz pomorskie, ze względu zaś na rzeczywistą atrakcyjność województwa mazowieckie oraz warmińsko-mazurskie.}, title={Atrakcyjność polskich regionów dla inwestycji w turystykę}, type={artykuł}, keywords={atrakcyjność inwestycyjna, region turystyczny, metoda korelacyjno-wagowa}, }