@misc{Grzelak-Kostulska_Elżbieta_Kreowanie_2011, author={Grzelak-Kostulska, Elżbieta and Hołowiecka, Beata}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157, s. 654-666}, language={pol}, abstract={Opracowanie oparto na wynikach ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców i turystów w miastach należących od kilku lat do Międzynarodowego Stowarzyszenia Miast Cittaslow. Zebrane opinie posłużyły do oceny skuteczności podjętych działań marketingowych. Jak ustalono w badaniu wśród mieszkańców, poziom wiedzy o koncepcji slow city jest niski, co może stanowić problem przy budowaniu kompleksowej strategii wizerunku miasta. Dostrzegane dotychczas efekty odbiegają od deklarowanych oczekiwań. Z kolei ponad połowa turystów stwierdza, że Cittaslow wyróżniają się, jednakże w opinii tej grupy w niewielkim stopniu potrafią przyciągać turystów, słabo się reklamują. Sama koncepcja zakłada tworzenie przyjaznego klimatu dla rozwoju funkcji turystycznej, m.in. przez akcentowanie gościnności, promocję produktów lokalnych, wspieranie tradycyjnych form działalności, ale jak pokazują zebrane opinie, aby osiągnąć realne korzyści w sferze usług turystycznych, potrzebne jest przede wszystkim dalsze konsekwentne i świadome budowanie strategii marki.}, title={Kreowanie wizerunku miasta a rozwój funkcji turystycznej na przykładzie wybranych miast polskiej sieci Cittaslow}, type={artykuł}, keywords={marketing terytorialny, branding miejski, Cittaslow, turystyka}, }