@misc{Jęczmyk_Anna_Atrakcyjność_2011, author={Jęczmyk, Anna and Uglis, Jarosław}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157, s. 757-767}, language={pol}, abstract={Artykuł porusza zagadnienie wpływu atrakcyjności turystycznej obszaru recepcji turystycznej na intensywność ruchu turystycznego. Z ekonomicznego punktu widzenia turyści zagraniczni stanowią istotny element rozwoju społeczno-gospodarczego destynacji, dokonując bowiem wydatków na różnego rodzaju usługi i dobra turystyczne, stanowią źródło przychodów (dewiz), które są siłą napędową lokalnej gospodarki. Uwarunkowania przyrodnicze, krajobrazowe i kulturowe plasują województwo wielkopolskie jako ważny obszar peregrynacji turystów zagranicznych. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w 2009 r. obcokrajowcy stanowili ponad 16% wszystkich turystów w Wielkopolsce i 6,3% ogółu turystów zagranicznych odwiedzających Polskę. Celem niniejszego artykułu jest określenie przestrzennego zróżnicowania ruchu turystycznego turystów zagranicznych w województwie wielkopolskim. Autorzy pragną sprawdzić, czy liczba turystów zagranicznych koreluje z wyznaczonym syntetycznym wskaźnikiem atrakcyjności turystycznej.}, title={Atrakcyjność turystyczna powiatów ziemskich województwa wielkopolskiego a aktywność turystyczna turystów zagranicznych}, type={artykuł}, keywords={atrakcyjność turystyczna, województwo wielkopolskie, aktywność turystyczna, turyści zagraniczni}, }