@misc{Roszkowska-Sliż_Maria_Wpływ_2011, author={Roszkowska-Sliż, Maria}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 156, s. 126-135}, language={pol}, abstract={Nowoczesne technologie i narzędzia komunikacyjne, określane często mianem mediów społecznościowych, spowodowały daleko idące zmiany społeczne. Powstające wokół różnorodnych tematów i wspólnych celów społeczności wirtualne stają się coraz istotniejszym aktorem na arenie społeczno-gospodarczej. W obszarze ich zainteresowań znajdują się również biznes i jego odpowiedzialność społeczna. Celem pracy jest przedstawienie wpływu, jaki społeczności wirtualne wywierają na CSR. W pierwszej części pracy rozważania koncentrują się na definicji społeczności wirtualnych oraz mechanizmach ich tworzenia się i funkcjonowania. Kolejnym punktem jest analiza dróg rozwoju CSR, z wyszczególnieniem drogi nacisku społecznego. W ostatniej części referatu przedstawione zostaną rodzaje oddziaływania społeczności wirtualnych na odpowiedzialność przedsiębiorstw.}, title={Wpływ społeczności wirtualnych na rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu}, type={artykuł}, keywords={nowe technologie, społeczna odpowiedzialność biznesu, media społecznościowe, społeczna odpowiedzialność, internet, high-tech, corporate social responsibility (csr), social media, social responsibility}, }