@misc{Hauke_Małgorzata_Cyfrowy_2023, author={Hauke, Małgorzata}, contributor={Dudycz, Helena. Redaktor}, identifier={DOI: 10.15611/2023.81.7.06}, year={2023}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2023, s. 72-88}, language={pol}, abstract={Kultura i rozrywka są jednym z wyznaczników rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Celem artykułu jest przedstawienie ekspansji cyfrowych modeli biznesu instytucji kulturalnych i rozrywkowych wymuszonej przez pandemię COVID-19. Ukazano, jak wykorzystywane są narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnej do prowadzenia biznesu elektronicznego oferującego potencjalnemu klientowi swobodny dostęp do kultury i rozrywki w warunkach obostrzeń i zakazów administracyjnych. Obiektem badawczym są szeroko rozumiane obiekty kultury oferujące rozrywkę dla społeczeństwa. W tekście wykorzystano szeroki zakres literatury, czasopism tematycznych oraz źródeł internetowych. Dokonano przeglądu zjawisk występujących w dziedzinach biznesu i kultury. Przeanalizowano szereg przypadków wybranych zastosowań technologii z uwzględnieniem dostarczanych treści kulturowych i rozrywkowych. Wnioskiem wynikającym ze studium badawczego jest wskazanie, że okres pandemii COVID-19 przyczynił się do zmian modeli biznesowych w oferowaniu usługi rozrywki dla społeczeństwa informacyjnego.}, title={Cyfrowy model biznesu instytucji kulturalnych i rozrywkowych w czasie pandemii COVID-19}, type={rozdział}, keywords={biznes, cyfrowe modele biznesu, kultura i rozrywka, COVID-19, business, digital business models, culture and entertainment}, }