@misc{Gąsior_Marcin_Postawy_2023, author={Gąsior, Marcin}, contributor={Sobocińska, Magdalena. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2023.65.7.08}, year={2023}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Gąsior, M. (2023). Postawy proekologiczne i ich znaczenie oraz pomiar w badaniach zachowania konsumenta. W: M. Sobocińska (red.), Konsument i rynek – Badania marketingowe – Strategie i działania marketingowe. Księga jubileuszowa z okazji 50-lecia pracy twórczej prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej (s. 166–174). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, language={pol}, abstract={Stosunek do środowiska naturalnego, wyrażany postawami o charakterze pozytywnym, ale także negatywnym, coraz częściej staje się czynnikiem warunkującym przebieg konsumenckich procesów zakupowych. Postawy te kształtują oczekiwania wobec produktu, wpływają na postrzeganie marek, jak również powstawanie satysfakcji, stąd też coraz istotniejsze jest ich integrowanie w badaniach zachowań nabywczych. W pracy przedstawiono podstawowe informacje na temat postaw proekologicznych, a także omówiono trzy skale służące do ich pomiaru: New Environmental Paradigm Scale (NEP), Environmental Attitudes Inventory (EAI) oraz Environmental Attitudes of the University Scale (EAU). Ich stosowanie w badaniach marketingowych może z jednej strony doprowadzić do nowych wniosków dotyczących zachowania konsumenta, z drugiej – poprawić trafność i rzetelność prowadzonych pomiarów.}, title={Postawy proekologiczne i ich znaczenie oraz pomiar w badaniach zachowania konsumenta}, type={rozdział}, keywords={postawy proekologiczne, pomiar, skale pomiarowe}, }