@misc{Baruk_Agnieszka_Izabela_Sposób_2023, author={Baruk, Agnieszka Izabela}, contributor={Sobocińska, Magdalena. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2023.65.7.12}, year={2023}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Baruk, A. I. (2023). Sposób interpretowania przez nabywców finalnych współdziałania z oferentami a środowisko tej współpracy. W: M. Sobocińska (red.), Konsument i rynek – Badania marketingowe – Strategie i działania marketingowe. Księga jubileuszowa z okazji 50-lecia pracy twórczej prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej (s. 218–232). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, language={pol}, abstract={Celem opracowania jest zidentyfikowanie sposobów interpretowania przez nabywców finalnych współdziałania oraz określenie wewnętrznej struktury tych sposobów, jak również rozpoznanie preferencji nabywców odnoszących się do środowiska współdziałania z oferentami oraz zidentyfikowanie zależności pomiędzy tymi zmiennymi. Wyniki analizy poznawczo-krytycznej światowej literatury przedmiotu wskazują na istnienie luki w tym zakresie. Dążąc do jej ograniczenia, podjęto próbę sprawdzenia czterech hipotez badawczych. Zostały one poddane weryfikacji podczas ogólnopolskich badań ankietowych obejmujących 1196 pełnoletnich przedstawicieli polskich nabywców finalnych. Zastosowanie do zebranych danych metod analizy statystycznej pozwoliło na sprawdzenie sformułowanych hipotez oraz wyciągnięcie wniosków o wartości poznawczej i aplikacyjnej. Większość respondentów preferowała równoległe wykorzystywanie Internetu i środowiska pozainternetowego jako miejsc współdziałania z oferentami. Zidentyfikowano występowanie zależności pomiędzy tą zmienną a 6 spośród 15 analizowanych sposobów interpretacji współdziałania.}, title={Sposób interpretowania przez nabywców finalnych współdziałania z oferentami a środowisko tej współpracy}, type={rozdział}, keywords={nabywca finalny, oferent, współdziałanie, Internet}, }