@misc{Dziechciarz-Duda_Marta_Próba_2012, author={Dziechciarz-Duda, Marta and Król, Anna}, year={2012}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Ekonometria = Econometrics, 2012, Nr 3 (37), s. 56-69}, language={pol}, abstract={Rozwój edukacji jest jednym z priorytetów polityki Unii Europejskiej od początków jej istnienia. W ciągu ostatnich 15 lat szczególny nacisk kładziony jest na modernizację szkolnictwa wyższego, które postrzegane jest jako kluczowe dla rozwoju Unii Europejskiej. Postulowane reformy wymagają zmian w obszarze zarządzania, jak również finansowania uczelni, a szczególnie odejścia od scentralizowanego finansowania zorientowanego na zasoby w kierunku zdecentralizowanego finansowania zorientowanego na wyniki. Transformacja ta powoduje konieczność mierzenia efektywności i skuteczności szkolnictwa wyższego w różnych jego aspektach. Artykuł koncentruje się na badaniu możliwości zastosowania modelu J. Mincera do mierzenia wpływu wyższego wykształcenia na poziom wynagrodzeń i wyznaczania tzw. prywatnej stopy zwrotu z inwestycji w edukację}, title={Próba zastosowania modelu Mincera do oceny wpływu wyższego wykształcenia na poziom wynagrodzeń}, type={artykuł}, keywords={model Mincera, prywatna stopa zwrotu z inwestycji w edukację, błąd doboru próby, korekta Heckmana, private rate of return to education, sample selection bias}, }