@misc{Dittmann_Paweł_Demand_2013, author={Dittmann, Paweł}, year={2013}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Ekonometria = Econometrics, 2013, Nr 1 (39), s. 52-60}, language={eng}, abstract={Prognozy popytu w przedsiębiorstwie mogą być budowane różnymi metodami, m.in. przy użyciu modeli formalnych I rodzaju oraz modeli formalnych II rodzaju opartych na opiniach ekspertów. Ekspertami mogą być menedżerowie przedsiębiorstwa lub osoby z zewnątrz przedsiębiorstwa. Eksperci, oprócz budowy prognoz, mogą także określić subiektywne prawdopodobieństwo ich realizacji. W artykule przedstawiono jeden z rozkładów prawdopodobieństwa subiektywnego − rozkład Weibulla − mogący znaleźć zastosowanie w procesie konstrukcji prognoz popytu na produkty przedsiębiorstwa. Pokazano sposób konstrukcji prognozy punktowej, sposób oceny szans realizacji prognozy oraz sposób oceny ryzyka związanego z opłacalnością sprzedaży}, title={Demand forecasting in a business based on experts' opinions - an application of Weibull distributions}, type={artykuł}, keywords={demand, demand forecasting, experts' opinion, Weibull distribution applications, popyt, prognozowanie popytu, opinie ekspertów, zastosowanie rozkładu Weibulla}, }