@misc{Joachimiak_Izabela_Świadomość,_2013, author={Joachimiak, Izabela and Szołtysek, Katarzyna}, year={2013}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki Inżynierskie i Technologie = Engineering Sciences and Technologies, 2013, Nr 1 (8), s. 26-38}, language={pol}, abstract={Od kilku lat można zauważyć wzrost tendencji do spożywania napojów funkcjonalnych, w szczególności energetyzujących i izotonicznych. Światowe statystyki w tej kwestii są co najmniej niepokojące, gdyż w samych Stanach Zjednoczonych z roku na rok przybywa zwolenników tego typu produktów − nawet do 5% w skali roku, a w Polsce jest to już co trzecia osoba. Głównymi konsumentami tych napojów są przede wszystkim młodzi ludzie − core-consumers (15-25 lat − uczniowie i studenci) oraz metro consumers (25-35 lat − osoby młode, intensywnie pracujące) [Kopacz 2012]. Niniejsze badania zostały przeprowadzone w celu sprawdzenia stanu wiedzy młodych sportowców w zakresie spożywania tych napojów, z równoczesnym wskazaniem przez nich właściwości prozdrowotnych i zagrożeń, oraz określenie ich predyspozycji konsumpcyjnych w najbliższych latach}, title={Świadomość, stan wiedzy oraz częstotliwość spożycia napojów energetyzujących i izotonicznych przez osoby młode, czynnie uprawiające sport}, type={artykuł}, keywords={napój energetyzujący, napój izotoniczny, nutraceutyki, napoje wellness, energy drinks, isotonic drinks, nutraceuticals, wellness drinks}, }