@misc{Ściborska-Kowalczyk_Izabela_Społeczna_2013, author={Ściborska-Kowalczyk, Izabela}, year={2013}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2013, Nr 1 (14), s. 98-115}, language={pol}, abstract={Celem prezentowanego artykułu jest określenie za pomocą badań empirycznych poziomu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w małych i średnich przedsiębiorstwach w stosunku do interesariuszy. W artykule zostały zastosowane studia literatury przedmiotu i wyniki badań ankietowych adresowanych do małych i średnich przedsiębiorstw z terenu obejmującego polską część Euroregionu Nysa. W pierwszej części artykułu zaprezentowane zostały podstawowe zagadnienia teoretyczne, m.in. zidentyfikowano najważniejszych interesariuszy przedsiębiorstwa, przedstawione zostały również zasady postępowania przedsiębiorstw wobec interesariuszy, opracowane w trakcie obrad Okrągłego Stołu z Caux. W drugiej części artykułu zaprezentowany został program badawczy społecznej odpowiedzialności małych i średnich przedsiębiorstw w stosunku do interesariuszy, jaki przeprowadziła autorka}, title={Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako metoda kształtowania relacji z interesariuszami}, type={artykuł}, keywords={corporate social responsibility, społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, małe i średnie przedsiębiorstwa, interesariusz, small and medium-sized enterprises, stakeholder}, }