@misc{Jelonek_Dorota_Strategic_2013, author={Jelonek, Dorota}, year={2013}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2013, Nr 1 (27), s. 22-32}, language={eng}, abstract={Istotnym zagadnieniem dla przedsiębiorstw jest planowanie i organizacja procesu pozyskiwania wszystkich typów zasobów, określanego jako sourcing, a w przypadku wykorzystania technologii internetowych jako e-sourcing. W artykule przedstawiono definicje podstawowych pojęć, takich jak: sourcing, e-sourcing, strategiczny sourcing i strategiczny e-sourcing, koncepcja teorii zasobowej oraz klasyfikacja zasobów. Analizie poddano także rozwój procesów zaopatrzenia realizowanych online. Celem artykułu jest wykorzystanie założeń teorii zasobowej w udzieleniu odpowiedzi na pytania: Czy e-sourcing jako proces planowania źródeł i sposobów zaopatrzenia we wszystkie zasoby przedsiębiorstwa jest procesem o znaczeniu strategicznym dla przedsiębiorstwa? Jak organizować ten proces i jakie rozwiązania technologii internetowej wykorzystać w jego efektywnej realizacji? Zaproponowano model organizacyjny dla strategicznego procesu pozyskiwania zasobów, w którym dla każdego z czterech wyróżnionych etapów zaproponowano wykorzystanie rozwiązań technologii internetowych}, title={Strategic e-sourcing an a resource-based view}, type={artykuł}, keywords={strategic e-sourcing, resource-based theory, classification of resources, web-based technologies, strategiczny e-sourcing, zasobowe podejście, klasyfikacja zasobów, technologie internetowe}, }