@misc{Będziaszak_Marcin_Examination_2013, author={Będziaszak, Marcin}, year={2013}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Finansach = Financial Sciences, 2013, Nr 3 (16), s. 11-22}, language={eng}, abstract={Analiza literatury przeprowadzona w artykule pozwala stwierdzić, że pomiar efektów realizacji zadań oświatowych powinien dotyczyć głównie efektów kształcenia. Na podstawie analizy literatury postawiono hipotezę o współzależności przeciętnych wyników sprawdzianu szóstoklasisty jako egzaminu kompetencyjnego i wydatków związanychz kształceniem uczniów w publicznych szkołach podstawowych oraz przedstawiono wyniki badań w tym zakresie co do publicznych szkół podstawowych w mieście na prawach powiatu. Badanie przeprowadzone przez autora w mieście na prawach powiatu, a zatem pomiędzy szkołami podstawowymi, dla których organem założycielskim jest jedna jednostka samorządu terytorialnego, wskazuje, iż mimo że pewne zależności można zaobserwować – co ciekawe mają one ujemny charakter – to nie są one statystycznie istotne. Nie istnieje zatem zależność pomiędzy wynikiem egzaminu szóstoklasisty a wysokością wydatków osobowych szkół podstawowych}, title={Examination of the relation between pupils’ results and public schools’ expenditure}, type={artykuł}, keywords={local government finances, education, pupils’ outcome measurement, finanse samorządowe, edukacja, pomiar wyników uczniów}, }