@misc{Karaś_Elżbieta_Zarządzanie_2014, author={Karaś, Elżbieta and Piasecka-Głuszak, Agnieszka}, identifier={DOI: 10.15611/noz.2013.4.04}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2013, Nr 4 (17), s. 45-60}, language={pol}, abstract={W dzisiejszych czasach wiele przedsiębiorstw zrozumiało, że bardzo ważnym elementem w zarządzaniu przedsiębiorstwem jest umiejętność wykorzystania wiedzy i odpowiedniego zarządzania nią. Zarządzanie wiedzą wykorzystuje wiedzę, zarządzanie, innowacje, kapitał intelektualny do tworzenia nowych wartości dla przedsiębiorstwa. Nie jest to działanie czasowe, ale systematyczne i uporządkowane w przekroju całego przedsiębiorstwa. Kreatywność pracowników w usprawnianiu procesów, umiejętne zarządzanie wiedzą mogą znacznie przyczynić się do osiągnięcia celów organizacji i poprawy jej pozycji konkurencyjnej. Celem artykułu jest przedstawienie głównych zagadnień związanych z zarządzaniem wiedzą, prezentuje on praktyczne wykorzystanie dorobku zarzadzania wiedzą w praktyce gospodarczej. Artykuł składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. Pierwsza część, teoretyczna, przedstawia ogólne zagadnienia związane z wiedzą, zarządzaniem wiedzą, takie jak: definicje, cele, rodzaje, proces, modele i strategie. Druga część, empiryczna, prezentuje przykład międzynarodowej korporacji Google, która skutecznie potrafi zarządzać wiedzą}, title={Zarządzanie wiedzą – dlaczego tak ważne?}, type={artykuł}, keywords={zarządzanie, wiedza, zarządzanie wiedzą, organizacja, management, knowledge, knowledge management, organization}, }