@misc{Stepaniuk_Krzysztof_Facebook_2014, author={Stepaniuk, Krzysztof}, identifier={DOI: 10.15611/noz.2013.4.11}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2013, Nr 4 (17), s. 142-153}, language={pol}, abstract={W pracy zaprezentowano analizę motywów powstania oraz wybranych aspektów funkcjonowania profili podmiotów turystycznych w serwisie społecznościowym Facebook (FB). Przeanalizowano kreowanie więzi społecznych w układzie firma-użytkownik. Do badań wybrano dziesięć firm mających w ofercie produkty i usługi związane z turystyką kwalifikowaną, działających na terenie województwa podlaskiego. Głównym motywem utworzenia profilu FB firmy była działalność konkurencji w tym zakresie. Na chęć budowania trwałych relacji z użytkownikiem wskazało jedynie 10% respondentów. Wyniki analizy komentarzy wskazują, że najczęściej odnoszą się one do firmy i jej pracowników oraz prezentowanej oferty. FB może być postrzegany jako płaszczyzna kreowania wtórnych więzi społecznych, zaś możliwości budowania relacji użytkownik-firma nie są wykorzystywane}, title={Facebook jako płaszczyzna kreowania więzi społecznych między wybranymi podmiotami turystycznymi a użytkownikami serwisu. Studium przypadku}, type={artykuł}, keywords={Facebook, wtórne więzi społeczne, turystyka, secondary social bonds, tourism}, }