@misc{Stanimir_Agnieszka_Correspondence_2014, author={Stanimir, Agnieszka}, identifier={DOI: 10.15611/ekt.2014.1.03}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Ekonometria = Econometrcis, 2014, Nr 1 (43), s. 39-49}, language={eng}, abstract={Celem artykułu jest prezentacja możliwości wykorzystania analizy korespondencji w badaniu zmian w czasie wyników egzaminu gimnazjalnego w Polsce. W badaniu wykorzystano dane z 2003 i 2010 roku z Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej obejmującej dwa województwa: dolnośląskie i opolskie. Zaprezentowano sposób wykorzystania analizy korespondencji z wykorzystaniem wielowymiarowej tablicy kontyngencji oraz wprowadzając punkty dodatkowe. Wyniki uzyskane po zastosowaniu analizy korespondencji wskazują na istnienie różnic między poziomem wyników z egzaminu gimnazjalnego w zależności od roku badania, płci oraz miejsca zdawania egzaminu}, title={Correspondence analysis of time series data of results of gymnasium exams in Poland}, type={artykuł}, keywords={correspondence analysis, multiway contingency tables, supplementary points, gymnasium exam, analiza korespondencji, wielowymiarowa tablica kontyngencji, punkty dodatkowe, egzamin gimnazjalny}, }