@misc{Witkowska_Dorota_Wrażliwość_2014, author={Witkowska, Dorota}, identifier={DOI: 10.15611/ekt.2014.2.02}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Ekonometria = Econometrics, 2014, Nr 2 (44), s. 17-30}, language={pol}, abstract={Celem prezentowanych badań jest budowa i oszacowanie hedonicznego indeksu cen polskiego malarstwa. W artykule poruszono najważniejsze kwestie związane ze specyfikacją modeli opisujących ceny dzieł sztuki, których podstawowe charakterystyki są niemierzalne. Wskazano na problemy dotyczące reprezentacji w indeksie cen poszczególnych wariantów zmiennych oraz obiektów podlegających warunkowej sprzedaży. Badania empiryczne przeprowadzono na podstawie indywidualnych danych pochodzących z aukcji obrazów, które miały miejsce w Polsce w latach 2007-2010. Pokazano, jak różna specyfikacja modeli hedonicznych oraz zmiany zbioru zmiennych i obiektów w indeksie cen wpływają na jego wartość. Zaproponowano budowę indeksów zagregowanych, które są mniej wrażliwe na specyfikację pojedynczego modelu}, title={Wrażliwość hedonicznych indeksów cen na przykładzie indeksów cen dzieł znanych malarzy polskich}, type={artykuł}, keywords={regresja hedoniczna, indeks cen, rynek sztuki, hedonic regression, price index, art market}, }