@misc{Zbieg_Anita_Analiza_2014, author={Zbieg, Anita and Żak, Błażej and Zaręba, Patryk}, identifier={DOI: 10.15611/noz.2014.2.07}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2014, Nr 2 (19), s. 95-117}, language={pol}, abstract={Zastosowanie analizy sieci społecznych do badań organizacji pozwala dokładniej poznać sposoby rzeczywistego organizowania się pracowników. Jest to wiedza potoczna, często nieuświadomiona, ale o zasadniczym znaczeniu dla sprawnego funkcjonowania firmy. Artykuł prezentuje sposób prowadzenia badań i analiz sieci w celu odwzorowania relacji pomiędzy pracownikami i uzyskania obrazu struktury firmy. Badania takie są najczęściej prowadzone przy użyciu pytań ankietowych, które w artykule zostają przedstawione (współpraca, przepływ informacji, przepływ wiedzy i rozwiązywanie problemów oraz przepływ decyzji) i zinterpretowane w kontekście analizy struktury rzeczywistej organizacji. W prezentowanym badaniu odwzorowano i zanalizowano strukturę innowacyjnej firmy z branży IT zatrudniającej 125 pracowników, których odpowiedzi pozwoliły na analizę 3097 relacji. Analiza służyła weryfikacji założeń odnośnie integracji całej firmy, poziomie centralizacji władzy, sposobie koordynacji pracy oraz możliwych blokadach w przepływie wiedzy}, title={Analiza sieci w badaniach struktury organizacji}, type={artykuł}, keywords={analiza sieci społecznych, analiza sieci organizacyjnych, struktura firmy, zarządzanie zasobami ludzkimi, social networks in organizations, social network analysis, organizational network analysis, organizational structure}, }