@misc{Jankowski_Jarosław_Zastosowanie_2014, author={Jankowski, Jarosław and Janiak, Maciej}, identifier={DOI: 10.15611/ie.2014.2.08}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2014, Nr 2 (32), s. 86-94}, language={pol}, abstract={Funkcje interfejsów systemów internetowych można rozpatrywać zarówno przez pryzmat zapewniania dostępu do określonych opcji, jak i z poziomu zastosowań komercyjnych oraz marketingowych. Z uwagi na różne zastosowania można wyodrębnić różne cele oraz kryteria ich oceny, a także obszary zastosowań. W przypadku platform internetowych zorientowanych na cele biznesowe istotną rolę odgrywają interfejsy rekomendujące, które zapewniają dopasowanie produktów do preferencji klienta. Obszary badawcze związane z systemami rekomendującymi dotyczyły dotąd zazwyczaj warstwy algorytmicznej i mechanizmów doboru ofert. Coraz częściej zwraca się również uwagę na sposób wizualizacji ofert i warstwę prezentacyjną. W artykule rozpatruje się konstrukcję interfejsów rekomendujących zorientowanych na pozyskiwanie określonych interakcji ze strony odbiorcy i wykorzystanie mechanizmów doboru poziomu oddziaływania i perswazji. Przedstawione rozwiązanie umożliwia dobór wariantów projektowych oraz wielokryterialną ocenę efektów, co ma za zadanie uwzględnienie zarówno celu biznesowego, jak i poziomu satysfakcji klientów}, title={Zastosowanie modeli wnioskowania rozmytego w projektowaniu struktury interfejsu systemu rekomendującego}, type={artykuł}, keywords={systemy rekomendujące, modelowanie rozmyte, wnioskowanie rozmyte, web recommending systems, fuzzy modeling, fuzzy inference}, }